SPADEPOKER>POKER NEWS> Greg Raymer: Kritika ničomu nepomôže, radšej si hru užite

Greg Raymer: Kritika ničomu nepomôže, radšej si hru užite

Aj keď to znie neuveriteľne, po nekonečnom čakaní sa postupne (aspoň v USA) otvárajú kasína a rozbiehajú živé turnaje, no a po tak dlhej dobe je jasné, že mnoho z nás bude v hre chybovať. No a práve vtedy prichádzajú momenty, kedy by ste si radšej mali zahryznúť do jazyka. Prečo?

Celosvetová kríza spôsobená pandémiou COVID-u už trvá vyše roka, no očkovanie nám všetkým dáva nádej v ukončenie tejto nočnej mory. V USA sa už živý poker pomaly rozbieha a kasína a herne začínajú pri stoloch vítať stále viac a viac hráčov. Mám obrovskú radosť z toho, že sa opäť uvidíme pri stoloch, zahráme si tvárou v tvár a úprimne verím, že prizepooly a veľkosti turnajov budú neustále rásť.

Po takejto dlhej nútenej prestávke budú musieť mnohí z nás oprášiť svoje pokrové vedomosti a skilly, medzi ktoré rozhodne patrí aj etiketa. Mnohí za uplynulý rok nehrali poker vôbec, poprípade skúšali šťastie v online svete, no živý poker bol pre každého nedostupný, takže je vysoko pravdepodobné, že ľudia budú robiť chyby. No a vy si zahryznite do jazyka a vykašlite sa na kritiku.

Počas celej svojej kariéry som sa vyhýbal tomu, aby som niekoho kritizoval, teda s výnimkou prípadov, kedy sa ma niekto otvorene opýtal, ako daný spot zahral a čo si o tom myslím. Pokiaľ chcete niekomu s dobrým úmyslom poradiť, nepodajte to spôsobom „to bolo tá najväčšia kravina, akú som kedy videl!“ Ak naozaj chcete pomôcť, svoju radu obaľte do argumentov typu: „pot odds si vážne nemal tak dobré, aby si to dorovnával s tou rukou“ alebo „vzhľadom na jeho hru bolo veľmi nepravdepodobné, že by bluffoval“.

Greg Raymer: Väčšina hráčov v pokri nemá plán, nebuďte ako oni a predvídajteGreg Raymer: Väčšina hráčov v pokri nemá plán, nebuďte ako oni a predvídajte

Za stolmi nie je výnimkou vidieť nahnevaných hráčov, ktorí po prehre osočujú svojho súpera vetami ako „To si ako mohol dorovnať?“ alebo „Len debil to môže zahrať takto!“ Takéto komentáre nič prospešné hre neprinesú, jedine tak môžu demotivovať slabého hráča, ktorý sa už nabudúce možno nevráti. Amatéri a rekreační hráči chodia hrať poker pre zábavu, chcú si hru užiť a nie počúvať kritiku.

Ak aj urobili strašnú hlúposť, nie je to práve to, čo od nich chcete, aby robili? Vždy, keď mám seminár zdôrazňujem mojim študentom, aby sa vyhli kritike. Jednak ňou vystrašíte súpera, rovnako tak narušíte atmosféru pri stole, no a v neposlednom rade, často za debila vyjdete vy sami. Približne v polovici takýchto nervových rupnutí, dokáže nahnevaný hráč svojimi argumentmi, že aj on sám sa mýli a ostatným tak bude na smiech.

Viem, že to bolí, keď vás súper vycalluje s úplnou kravinou, na ktorú mu to na river skočí, no žiaľ, aj o tom je poker. Každý z nás prehral nespočetne veľa potov, ktoré „mali byť naše“, no niečo sa pokazilo. Áno, aj mňa to štve a bolí, no umenie ovládať sa a myslieť dopredu, je v pokri veľmi dôležité. Zahryznite si do jazyka, usmejte sa na súpera a bavte sa hrou!

Zdroj: CardPlayer Magazín